Trójczłonowy Plus z FPS H. Cegielski został już pomalowany w barwy województwa lubuskiego. Pojazd ma uzyskać dopuszczenie do eksploatacji do końca miesiąca a następnie ma trafić do obsługi połączenia z Gorzowa do Poznania.
Mamy pierwsze zdjęcia 3-członowego, spalinowo-elektrycznego zespołu trakcyjnego Plus - 228M/01 wyprodukowanego przez FPS H. Cegielski dla województwa lubuskiego. Przypomnijmy, że jednostka pierwotnie została
pomalowana w barwy Polregio, a pojazd w takich barwach mogliśmy zobaczyć podczas jego testów w Żmigrodzie w grudniu ubiegłego roku.
fot. Aleksander Kędzierski
W ubiegłym roku województwo lubuskie zakupiło dwa
prototypowe pojazdy z rodziny Plus, produkcji FPS H. Cegielski z Poznania. Oferta “Ceglorza” była jedyną, jaka pojawiła się w bardzo specyficznym przetargu organizowanym przez samorząd. Postępowanie
ogłoszono pod koniec sierpnia ubiegłego roku, z terminem dostawy dwóch pociągów, 2- oraz 3-członowego, upływającym w grudniu 2023. Ostatecznie obu pojazdów nie dostarczono w pierwotnym terminie, a dwuczłonowa jednostka (pomalowana w barwy producenta, a nie regionu) zaczęła służbę na trasie z Zielonej Góry do Gorzowa
dopiero kilka tygodni temu. Dłuższy,
3-członowy Plus ma uzyskać homologację do końca listopada bieżącego roku, a po odbiorach końcowych rozpocznie służbę na trasie z Poznania przez Krzyż i Gorzów Wielkopolski do Kostrzyna nad Odrą. Oba Plusy są pierwszymi, fabrycznie nowymi zespołami trakcyjnymi, które wyprodukował FPS H. Cegielski. Firma
chce rozwijać tę platformę i uważa, że produkcja Plusa to przyszłość zakładu. Polregio w województwie lubuskim od dawna ma duże problemy z realizacją założonego rozkładu jazdy, dlatego na porządku dziennym są odwołania kolejnych kursów, zwłaszcza w trakcji spalinowej. Dostawa obu jednostek Plus ma zmienić tę sytuację. Samorząd województwa ogłosił również ostatnio przetarg na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. O specyfikacji kupowanych
jednostek piszemy tutaj.